بوی سیب و حرم حبیب و ......

سلام دوستان خوبم.....ببخشين كه نشد آپ كنم براي يكي از برادرانم گفتم كه مشغله كاريم خيلي زياد شده ولي دوست دارم بازم به اينجا سر بزنم و با هم عقايدمون را به اشتراك بذاريم.....پسر گلم يلداي آسمان شايد نتونستم بيام اينجا و چيزي برات بذارم..ولي بعد ظهرها خيلي با هم در مورد هر مسئله اي صحبت مي كنيم ..اينجا خونه فرداي توست ...پس بازم با من همراه شو.

حتما بوی سیب و حرم حبیب و حسین غریب و کرب و بلا .......

 بوی یاس و حرم عباس و خدای احساس و کرب و بلا.......را شنیده اید برای من که عجیب بود چرا بوی سیب و امام حسین علیه السلام که با این حدیث آشنا شدم.

روزی حسنین علیهم السلام خدمت پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم رسیدند و  جبرئیل نیز نزد آن حضرت به صورت دَحیه کلبی (کشیش یهودی) حضور داشت. آنها دست در آستین او کرده از او طلب هدیه کردند. جبرئیل دست را به جانب آسمان بلند کرد و از بهشت سیب و بِه و اناری برای ایشان آورد و به ایشان داد. آنها خوشحال شده نزد جد خود رفتند.

آن حضرت ایشان را بوسید و فرمود به منزل خود بروید و اول نزد پدرتان بروید. ایشان به فرموده جد خود عمل کرده و از آن چیزی تناول نکردند تا پیغمبر تشریف آوردند و با هم  تناول کردند و هر چند از آن تناول

 می کردند به حال اول برمی گشت و این میوه ها باقی بود.از جناب سیدالشهدا روایت شده که چون مادرم فاطمه از دنیا رفت دیگر آن انار را ندیدم لکن بِه و سیب بود تا آن که پدرم امیرالمومنین راشهید کردند آن بِه نیز مفقود شد و آن سیب باقی بود, تا وقتی که آب را بر ما بستند. من آن سیب را بو می کردم و التهاب تشنگی من کم می شد. چون اجلم نزدیک شد, دیدم آن را که متغیر شده و به کشته شدن خودمیقین کردم.

علی بن الحسین می فرماید که این را یک ساعت پیش از آن که پدرم کشته شود, از او شنیدم. چون او را شهید کردند بوی سیب از قتلگاه او شنیدم تجسس کردم آن سیب را و از او اثری ندیدم و بوی سیب بعد از شهادت او باقی ماند و او رازیارت کردم و بوی سیب از قبرش شنیدم. از شیعیان صالح ما که زیارت کنند قبر مقدسش را پس باید اوقات سحر در پی آن باشند که بوی سیب از قبر حسین علیه السلام خواهند شنید اگر مخلص و صادق باشند.(بحار الانوار ج43 ص289)

پس از این به بعد با معرفت بگوئیم

بوی سیب و حرم حبیب و حسین غریب و کرب و بلا

بوی یاس و حرم عباس و خدای احساس و کرب و بلا

احمدي نژاد و مجمع تشخيص مصلحت نظام

آيا احمدی نژاد به  مجمع تشخیص مصلحت نظام مي رود؟!

  تنها یک روز پس از تحلیف حسن روحانی در مجلس و آغاز به کار وی٬ آیت‌الله خامنه‌ای٬  محمود احمدی‌نژاد را به عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب کرد.

 به گزارش انتخاب  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن حکم به این شرح است:

"بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر محمود احمدی‌نژاد دامت تأییداته

با توجه به تلاش با ارزش هشت ساله جنابعالی در مسئولیت خطیر ریاست جمهوری اسلامی ایران و تجارب فراوانی که در این مورد اندوخته‌اید، شما را به عضویت مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب می‌نمایم.

توفیقات جنابعالی را از خداوند متعال خواستارم.

سیّدعلی خامنه‌ای

۱۳ مردادماه ۱۳۹۲"

  آیت‌الله خامنه‌ای اسفندماه سال گذشته٬‌ طی حکمی اعضای جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام را منصوب و اکبر هاشمی‌رفسنجانی را نیز به عنوان رییس آن ٬‌انتخاب کرده بود.

پیش از این ناظران سیاسی پیرامون جایگاه احمدی‌نژاد در نظام سیاسی جمهوری‌اسلامی سئوال‌های مختلفی را مطرح کرده بودند. احمدی‌نژاد در دوران هشت ساله‌ی ریاست‌جمهوری خود کمتر در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام حاضر شده بود.

محمود احمدی‌نژاد در مجمع تشخیص مصلحت نظام٬ جانشین حسن روحانی شده است که تا پیش از انتخابات٬ به عنوان شخصیت حقیقی در این نهاد حضور داشت٬ اما اکنون به عنوان “رییس‌جمهور” در جلسات حضور خواهد داشت.حالا محمود احمدی‌نژاد به عنوان شخصیت حقیقی وارد مجمع شده است.

عدم حضور احمدی‌نژاد در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام٬ البته با انتقاد اصول‌گرایان هم مواجه شده بود.   رهبری بارها از احمدی‌نژاد خواسته بود  در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام شرکت کند؛ اتفاقی که كمتر در این هشت سال رخ داد.

حال باید دید محمود احمدی نژاد پس از ترک پاستور و مرحله جدید عضویتش در مجمع ،در جلسات آن حاضر می شود یا خیر ؟


 

دورويي سكه

مردم همان مردمند!

ديروز مراسم تحليف آقاي روحاني با عزت و اقتدار برگزارشد. در حالی که انتظار می رفت محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری سابق طبق عرف دیپلماتیک در مراسم تحلیف رئیس دولت یازدهم حضور یابد اما انتظارها بی ثمر بود.

پس از آنکه از حضور همراهان همیشگی احمدی نژاد در مراسم تحلیف جلوگیری شد، احمدی نزاد در عدم حضوری معنا دار در مراسم تحلیف یازدهمین رئیس جمهور اسلامی ایران اوج وفاداری خود به حلقه خاصش را به اثبات رساند. اين درصورتي بود كه محمدرضا رحیمی معاون اول و جمعی از وزرای کابینه محمود احمدی‌نژاد در این مراسم حضور داشتند.

مثل هميشه احمدي نژادبه خاطر اسفندیار رحیم مشایی که در دوران 8 ساله ریاست جمهوری دوشادوش وی در تمام صحنه ها حضور داشت ، محمد شریف ملک زاده رئیس سازمان میراث فرهنگی ، حمید بقایی معاون اجرایی رئیس جمهور و سید حسن موسوی رئیس دفتر ،غلامحسین الهام و سعید مرتضوی تصميم گرفت كه مخالف جريان آب حر كت كند.

اين كه چيزي نيست پيش ترنيزبه خاطرمشايي روي حرف مقام معظم رهبري مي ايستد و بازازياران خود حمايت مي كند.

در مراسم ديروز شخصیت های برجسته ای همچون آیت الله محمدی گلپایگانی، آیت الله هاشمی رفسنجانی، حجت الاسلام سید حسن خمینی، حجت الاسلام ناطق نوری، سردار سرلشکر فیروز آبادی و تمامی نامزدهای دور یازدهم ریاست جمهوری به جز محمدرضا عارف ، فرماندهان بلند مرتبه ارتش ، سپاه و بسيج و  خانواده شهدای هسته ای کشورمان نیز حضورداشتند.

مردم ديروز استقبال گرمي ازاحمدي نژاد داشتند ،  همسايه هاكوچه راازقبل چراغاني كرده بودند و باذكرصلوات و قرباني كردن و دود كردن اسپند ازرئيس جمهورسابق استقبال كردند .

آقاي احمدي نژاد مردم همان مردم هستند...اي كاش درآخرين لحظات به راي مردم احترام مي گذاشتيد و به خاطررئيس جمهور منتخب مردم درمراسم تحليف شركت مي كرديد وبراي يك  بارهم شده خودتان تصميم مي گرفتيد.




چقدرمعصومي !

آرام سرفه کن! مبادا آدم برفی‏ها، صدایت را بشنوند!
تو باید زنده بمانی؛ زندگی‏ات هر قدر هم که به مرگ نزدیک باشد، باید زنده بمانی! زندگی‏ات هرقدر هم که سخت باشد، به مرگِ آنها نزدیک است. اصلاً تو کافی است زنده باشی، تا آنها بمیرند؛ کافی است نامت بر تارک نقشه جهان بدرخشد تا در کنارش، هیچ نام بیگانه‏ای نباشد!
کافی است فلسطین باشی؛ هرچند زخمی، تا اسرائیل نباشد. هیچ ستاره شش‏زاویه‏ای نمی‏تواند با وجود نورافشانی خورشید، پیدا باشد.
مبادا آرزوهایت را بادهای زهرآلودی که از سمت غرب می‏وزند، آلوده کنند؛ تا با خیال راحت، زیتون‏هایت را از ریشه بکنند، کودکانت را پیش از فریاد بکشند، مردانت را پیش از انفجار به گلوله ببندند و زنانت را در سپیده‏دم بدزدند

چقدر معصومی!

دوباره نگاهت می‏کنم. در این لباس، چقدر تکیده و کبودی، فلسطین!
چقدر زیر چشمانت گود افتاده است، از بس که خمپاره بلعیده‏ای و کودکان دسته‏گُلت، در آغوش گرم تو، واژه خون و جنگ و سنگ را هجی کرده‏اند؛ چقدر معصومی!

صبرکن، فلسطین! صبرکن، فلسطین! ما هستيم ! كودكان ما هم هستند!


شب قدرآمد !

امشب تمام آينه هارا صدا كنيد               گاه اجابت است روبه سوي خدا كنيد

اي دوستان آبرو دار در نزد حق              در نيمه شب قدر مرا هم دعا كنيد

تبصره:  اين روزها و شب هاي عزيز براي هم دعا كنيم چون دعاي ديگران  در نزد خدازودتر  مستجاب

مي  شود.

1-     از  بركت دعاهاي شما دوستان امتحانم را به خوبي دادم و يه درجه به درجه شغلي ام اضافه شد...انشاء الله همگي  حاجت روا شويد.

2-     مطالب مربوط به موضوع انتخابات وبم  را در جشنواره وبلاگ نويسي

شركت دادم ، كه جزئ برگزيدگان شدم .اين لطف را  صدقه سر "يلداي آسمانم " مي دانم.  

3-     سفارش نكنم اگه دوست داشتين به گل پسر مامان كه در جشنواره "ني ني وبلاگ"شركت كرده ،  راي بدين لطفا  كد 395 را به شماره 20008080200 پيامك كنيد .

 

سيد محمد سپهر و تيتراژ برنامه افطار  !

از دست نديد حتما تيتراژ برنامه "بازباران"را از شبكه آموزش ببينيد ......" بازباران " عنوان برنامه افطاري شبكه آموزش كه هر شب از ساعت 19:30 پخش مي شود...اين تيتراژ توسط رامين جواد پور خوانده شده....حتما هم مي دونين رامين كيه ؟رامين جواد پور خواننده و آهنگساز برنامه "سلام كوچولو"يه كه غير از اين برنامه اكثر  تيتراژ هاي شبكه هاي مختلف راديو و تلويزيون را مي خونه....

عزيز دلم يادت هست يه روز با لباس نظامي سر برنامه "سلام كوچولو"حاضر شدي و حتي توي يه برنامه در خصوص لباست و اينكه قصد داري در آينده خلبان بشي صحبت كردي...

هفته پيش درست يك روز مانده به پيشواز ماه رمضان..همون روزتاريخي  كه مي خواستيم بريم پارك ارم....يعني دوشنبه رامين تماس گرفت و گفت:شما و بابا با لباس نظامي سر برنامه اش حاضر بشين....بابا راحت پذيرفت چون معتقد بود با اين كار به خيلي از نظامي ها روحيه مي ده..ولي عكس العمل تو اول يه كم خجالت بعد اين سوال بود كه براي چي بايد لباس نظامي ام را بوشم ؟مگه رامين چه كاره هست ؟......

سه شنبه در حالي كه روزه بوديم ..بابايي اومد دنبالمان و ما راهي محل فيلمبرداري شديم..اكثر بچه ها آشنا بودند..ازامين  طارمي (گوينده برنامه )كه پسر محمد طارمي تهيه كننده پيشكسوت راديوست تا مجتبي تيموري و خشايار لزومي  آهنگساز و تنظيم كننده برنامه هاي "كوي نشاط"و"دلخنده"...

آقاي جواد پور ازمن هم خواستند كه  توي تصوير باشم....كثيف بودن چادرم را بهانه كردم..ولي نتونستم قانعش كنم...ازيه طرف دلم نمي خواست دلش را بشكونم..واز طرف ديگه با بابا هم عقيده بودم..كه بايدبه خاطر تبليغات هم كه شده ، خانواده هاي نظامي خوب ظاهر بشن.

موضوع تصوير اين بود كه من و بابا و محمد سپهر رفتيم آتليه براي عكس ولباس هاي محمد سپهر را درست مي كنيم و بعد يه عكس دسته جمعي مي اندازيم....اي بابا حسابي لو رفتيم هممون توي تصويريم.!

تبصره: محمد سپهر در جشنواره ني ني وبلاگ در رتبه 95 قرار داره ، اگه دوست دارين براش تبليغ كنين تا عكس سيد كوچولو  در نشريه شهرزاد چاپ بشه

پس يادتون نره كد 395 را به شماره       20008080200    پيامك كنيد : سپاسگزارم.

1-     حتما توي نماز ظهرتون برام دعا كنين امروز امتحان مهمي دارم كه سر نوشت كاري مو تغيير مي ده...خيلي خيلي التماس دعا

2-     ببخشين كه دير به دير آپ مي كنم.انشاء الله هفته آينده از خجالت همتون در مي يام...


بعدا نوشت: از دعاي خير شما امتحانم را به خوبي دادم...انشاء الله همتون حاجت روا شين

سيد محمد سپهر در نقش ني ني شكمو!

سلام دوستان يه خواهشي دارم چند وقتي يه كه  سايت ني ني وبلاگ يه جشنواره راه انداخته با موضوع "ني ني شكمو"گل پسر من هم "سيد محمد سپهر" شركت كرده، لطف مي كنيين  بهش راي بدين

لطفا اين كد را :    395    را به شماره 20008080200 پيامك كنيد :

سپاسگزارم.

تبصره:بعضي ها مي گن حالا ما راي بديم برنده ست......نه با يك راي اتفاق خاصي نمي افته ولي قطره قطره جمع گردد وانگهي دريا شود....همچنني يك راي   دوستي مون را در اين فضاي مجازي بيشتر مي كنه..البته اين مسابقات از جنبه من پر كردن اوقات فراغته .....دوست نداشتين..دوستي مون همچنان ادامه دارد...

.........................

مناجات لر با خدا:


 

ببخشين منو اما چون خيلي قشنگ بود..حيفم اومد اين پيامك را نذارم....

خدايا وقتي مي خوايم بيايم خونت، بايد كلي پول بديم، وقتي هم مهمونت مي شيم ، نبايد لب به چيزي بزنيم ،مي خاي اصلا رفت و آمد نكنيم؟!

پيشاپيش ماه رمضان مبارك

كاش به اين ابهام جواب مي داد؟!

روزنامه عصر ايران  اقدام به چاپ كاريكاتوري با موضوع : رفتن احمدي نژاد كرد.

به هر حال كم كم عمر دولت دهم هم تمام مي شود.....ولي اي كاش احمدي نژاد براي اين ابهام،  پاسخ روشني داشت..واقعا چقدر ايشان به مسئله بشقاب خالي اعتقاد دارند؟

"پايگاه خبري تحليلي جنوب كشور"با نام :اتحاد جنوب خبري را با اين تيتر منتشر كرده است:

آیا احمدی نژاد واکنشی خواهد داشت ؟ ماجرای جنجالی بشقاب خالی چیست؟كافيست روي اين جمله كليك كنيد تا متن خبر را بخوانيد.


تقدير در 6 دقيقه بود!

ديروز باز جانبازي آسماني شد........ديروز جانبازي به خيل شهداء پيوست.....ديروز  دل پدري داغدارشد...ديروز خواهر شهيدي گريست..... ديروز آسمان هم گريست.

تقدير در 6 دقيقه بود.....جانباز تقي مرادي بعد از 25 سال ميهمان  برادر شهيدش نقي  شد.......تقي قصه ما 6 دقيقه زودتر از برادر دوقلويش نقي به دنيا آمده بود..وهمين 6 دقيقه باعث شد كه ديروز ميهمان خوان برادر شهيدش باشد.....تقي قصه ما جانباز بود ازاون جانبازهايي كه درد امانش را بريده بود.. شربت و قرص ،مسكن تن شيميايي اش نشده بود...ديروز بروبچه هاي نارمك دوستي شون را ثابت كردند و اورا از مسجد امام سجاد(ع) تا دم خونه..وبعد تا بهشت زهرا تشييع وبدرقه كردند....


(تبصره): ديروز گل پسر ما لباس ميهماني اش را پوشيده بود..هر چي گفتم مامان اينو نپوش مي گفت: مگه شهدا ميهمان خدا نيستند خب منم مي خوام لباس ميهماني ام را بپوشم تا خدا منوهم  ببينه!

2- وقتي شهيد را مي خواستند داخل قبر بذارند....رفته بود جلوي جلو..هر چي گفتند پسر برو عقب  شنيده بودند:من مي خوام دست فرشته ها را ببينم كه چطوري شهيد را مي گيرند...

3- ديروز  با دقت خاصي روي قبر شهداء را نگاه مي كردي..دائم ازم يه سوال مي پرسيدي ؟مامان اين كجايي هست ؟ ارتشي يه؟خلبانه؟بسيچي يه؟سپاهي يه.....



تا اينكه قبر دوتا شهيد خلبان نيروي هوايي ارتش را ديدي ..با گوشي موبايلم چند تا عكس گرفتي و بعد با التماس كه مامان نقاشي اين  هواپيماي جنگي را بكش....ومن نشستم  وبرات دوتا نقاشي هواپيماي جنگي F5را كشيدم......



مولا بيا!

یک سال دیگر هم گذشت و چشممان به جمال مولای غایبمان روشن نشد...

مولا بيا درست است كه اكثريت قریب به اتفاق ما شیعیان در تمام سال از شما  غافلیم، و قلیلی از ما نیز به هنگام مشکلاتمان از شما  یاد می‏کنیم...

اما آقای ما!

به روسياهي‌مان نگاه نکن و به دستهايمان که خالي اند،

و به زبانمان نیز گوش مسپار که گناهکارتر از آن است که تو را با صداقت و اخلاص بخواند،

قلب آن اندک بندگان واقعی خداوند را ببين که هر روز ـ صبح و شام ـ تو را مي‌خوانند
يلداي آسمان در حياط مسجد