حماسه سیاسی ، حماسه اقتصادی



 متن پیام حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم‌الله‎الرّحمن‌الرّحیم

یا مقلّب القلوب و الأبصار، یا مدبّر اللّیل و النّهار، یا محوّل الحول و الأحوال، حوّل حالنا الی احسن الحال.

اللّهمّ صلّ علی حبیبتك سیّدة نساء العالمین فاطمه بنت محمّد صلّی الله علیه و ءاله. اللّهمّ صلّ علیها و علی ابیها و بعلها و بنیها. اللّهمّ کن لولیّك الحجّة بن الحسن صلواتك علیه و علی ءابائه فی هذه السّاعة و فی کلّ ساعة ولیّا و حافظا و قائدا و ناصرا و دلیلا و عینا حتّی تسکنه ارضك طوعا و تمتّعه فیها طویلا. اللّهمّ اعطه فی نفسه و ذرّیّته و شیعته و رعیّته و خاصّته و عامّته و عدوّه و جمیع اهل الدّنیا ما تقر به عینه و تسرّ به نفسه.
 

تبریک عرض می‌کنم به همه‌ی هم‌میهنان عزیزمان در سراسر کشور، و به همه‌ی ایرانیان در هر نقطه‌ای از جهان که هستند، و به همه‌ی ملتهائی که نوروز را گرامی می‌دارند؛ مخصوصاً به ایثارگران عزیزمان، خانواده‌های شهدا، جانبازان و خانواده‌هایشان، و همه‌ی کسانی که در راه خدمت به نظام اسلامی و به کشور عزیزمان مشغول فعالیتند. امیدواریم خداوند متعال این روز را و این آغاز سال را برای ملت ما، برای همه‌ی مسلمانان عالم، مایه‌ی شادی و بهروزی و نشاط قرار دهد و ما را به انجام وظائفمان موفق و مؤید بدارد. به هم‌میهنان عزیزمان عرض میكنم توجه داشته باشند كه ایام فاطمیه در اواسط روزهای عید است و تكریم و احترام این ایام برای همه‌ی ما لازم است.

ادامه نوشته

ساقیا آمدن عید مبارک بادت



ساقیا آمدن عید مبارک بادت
وان مواعید که کردی نرود از یادت
فرارسیدن بهار دلنشین هزار رنگ بر تمامی جهانیان تبریک باد
 
سال نو مبارک

امام خامنه اي اگر نظام اسلامي پيشرفت نداشت، دشمنان تا اين حد سراسيمه و عصباني نمي شدند

امام خامنه اي در ديدار اعضاي مجلس خبرگان

اگر نظام اسلامي پيشرفت نداشت، دشمنان تا اين حد سراسيمه و عصباني نمي شدند


  تصاویر / دیدار اعضای مجلس خبرگان با رهبر انقلاب

حضرت آيت الله العظمي خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار رئيس و اعضاي مجلس خبرگان در سخنان مهمي ضمن ارائه تحليلي جامع از حركت رو به جلو و پيشرفت هاي شگرف ملت ايران پس از گذشت43 سال و چالش هاي پيش روي او، نگاه بلندمدت در مسير حركت به سوي آرمان ها و اهداف نظام اسلامي را بسيار ضروري دانستند و تأكيد كردند: ايمان به اسلام، عزم راسخ، تكيه به مردم و حفظ و تقويت روحيه اميد، عوامل اصلي استمرار حركت رو به جلو و رسيدن به موفقيت هاي بزرگ تر و عبور از موانع و سختي هاي مقطعي است.

رهبر معظم انقلاب اسلامي، نگاه بلندمدت به مسائل مديريتي و تشكيلاتي و همچنين اهداف و آرمان هاي نظام را از لوازم مهم حركت مستمر و صحيح به سوي اهداف تعيين شده نظام اسلامي برشمردند و افزودند: در نگاه بلندمدت، نسبت به اهداف، دشمن و مسير حركت، شناخت درستي وجود دارد و بر همين اساس، سختي ها و فراز و نشيب ها قابل پيش بيني است.

ادامه نوشته

به یاد شهیدان باکری

در  سال 1333 ه.ش در شهرستان میاندوآب در یك خانواده مذهبی و باایمان متولد شد. در دوران كودكی، مادرش را – كه بانویی باایمان بود – از دست داد. تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در ارومیه به پایان رسانید و در دوره دبیرستان (همزمان با شهادت برادرش علی باكری به دست دژخیمان ساواك) وارد جریانات سیاسی شد.

روایت خانواده شهیدباکری ازبرگزاری مراسم بزرگداشت شهید باکری و حضور میرحسین موسوی در این مراسم

ادامه نوشته

استقبال دانشجويان مصري از مستند امام خميني(ره)


 


استقبال دانشجويان مصري از مستند امام خميني(ره)

دانشگاه «طنطا» كه يكي از دانشگاه هاي مصر است، در دانشكده علوم خود فيلم مستندي از امام خميني(ره) بنيانگذار انقلاب اسلامي تحت عنوان «مردي كه جهان را متحول كرد» به نمايش گذاشت.
نمايش اين فيلم با استقبال گسترده دانشجويان روبه رو شد. در اين فيلم به زندگي نامه امام خميني(ره) از زمان تولد تا وقوع انقلاب اسلامي ايران و تشكيل نظام اسلامي در ايران و نيز ايفاي نقش ايشان در تغيير موازنه قدرت هاي بين المللي پرداخته شده است.

ادامه نوشته

پيامدهاي خطرناك بازديد اوباما از مسجدالاقصي




پيامدهاي خطرناك بازديد اوباما از مسجدالاقصي

جنبش مقاومت اسلامي «حماس» درباره پيامدهاي خطرناك بازديد باراك اوباما رئيس جمهوري آمريكا از مسجد مبارك الاقصي هشدار داد و تأكيد كرد كه اين اقدام يك فاجعه سياسي است و سكوت فلسطينيان و ملت هاي عربي و اسلامي در برابر آن به هيچ وجه جايز نيست. اين جنبش با انتشار بيانيه اي اعلام كرد: «رسانه ها به انعكاس خبري در زمينه تصميم اوباما براي بازديد از مسجدالاقصي پرداختند كه اين امر حكايت از يك خطر بي سابقه عليه اين مكان مقدس دارد.» اين جنبش از اوباما خواست تا بازديد از مسجدالاقصي را از ليست برنامه هايش حذف كند.

ادامه نوشته

موضوع هسته اي ايران قطعاً و با قاطعيت حل خواهد شد

خبرگزاری فارس: موضوع هسته‌ای ایران قطعاً و با قاطعیت حل خواهد شد/ هیچ تزلزلی در گفتگوها نداشته‌ایم

موضوع هسته اي ايران قطعاً و با قاطعيت حل خواهد شد

«صالحي» وزير خارجه ايران در برنامه شناسنامه در خصوص آينده موضوع هسته اي ايران گفت: پرونده ايران قطعاً و با قاطعيت حل خواهد شد، چرا كه اطمينان داريم كاري كه انجام مي دهيم درست است و بر اساس فتواي رهبري فعاليت هاي ما كاملاً صلح آميز است و ما هيچ نگراني از شفاف بودن فعاليت هاي خود نداريم. وي افزود: در 10 سال گذشته بر اساس همين اطمينان هرگز تزلزلي در گفت وگوها نداشته ايم. غرب هم با اعمال فشار عليه ايران هزينه كرده و نتيجه هم نگرفته است. 34 سال است كه مردم ايران در صحنه حضور دارند. اميد زيادي دارم كه شرايط براي يك برون رفت ايجاد شود، به علاوه اعلام آمادگي آمريكا براي مذاكره با ايران نسبت به پيش متفاوت است و ما همانطور كه مقام معظم رهبري خاطرنشان كردند، هر وقت نيت صادقانه آمريكا احراز شود مذاكره با آنها را بررسي مي كنيم.

ادامه نوشته

سناتور سابق آمریکا :آیت‌الله خامنه‌ای به معنای واقعی کلمه رهبر مذهبی با نفوذ تمام شیعیان جهان است

سناتور سابق آمریکا در گفتگو با فارین پالیسی از مشاهداتش در تهران گفت
آیت‌الله خامنه‌ای به معنای واقعی کلمه رهبر مذهبی با نفوذ تمام شیعیان جهان است

 یک سناتور سابق آمریکایی با تأکید بر اینکه تحریم‌ها، ایران را مستقل کرده است و اینکه رهبر ایران حقیقتاً روحانی با نفوذ تمام شیعیان جهان محسوب می‌شود، اعلام کرد که آمریکا باید از الگوی سیاسی ایران درس بگیرد.

خبرگزاری فارس: آیت‌الله خامنه‌ای به معنای واقعی کلمه رهبر مذهبی با نفوذ تمام شیعیان جهان است

ایران اخیرا میزبان کنفرانسی با موضوع «هالیوودیسم» در تهران بود که با حضور گروه‌های بین المللی فعالان،‌ شخصیت های دینی، فیلم سازان، سیاستمداران برگزار شد و محور آن بحث درباره ایدئولوژی فیلم‌های هالیوودی بود.

ادامه نوشته

ديپلمات انگليسي: غرب ياد بگيرد مقابل ايران زياده خواهي نکند

ديپلمات انگليسي: غرب ياد بگيرد مقابل ايران زياده خواهي نکند
سفير اسبق انگليس در تهران تصريح کرد : به نسبت 10 سال پيش خيلي چيزها تغيير کرده و قدرت ايران در مذاکرات هسته اي افزايش يافته است.

ريچارد دالتون که حد فاصل سالهاي 2003 تا 2006 در تهران حضور داشته درباره تفاوت مذاکرات امروز با 10 سال پيش مي گويد: خيلي چيزها تغيير کرده چراکه ايران توانايي هسته اي خود مخصوصاً در زمينه غني سازي اورانيوم را بسيار پيش برده است. يک موضوع ديگر تغيير کرده و آن اينکه شش کشور آنچنان تأکيدي بر قطع کامل غني سازي اورانيوم نمي کنند. هنوز صحبت هايي درباره قطعنامه سازمان ملل که درباره قطع موقت غني سازي هست مطرح مي شود، اما همين موضوع هم اين روزها آنچنان پررنگ مطرح نمي شود.

ادامه نوشته

به احترام مادرخلبان شهید شیرودی

مادرخلبان شهيد«شيرودي» آسماني شد
مادر يکي ازنامدارترين خلبانان جهان شهيد اميرسرتيپ علي اکبر قربان شيرودي به فرزند شهيدش پيوست. خبر در چند کلمه عنوان شد و آن اين که مادر شهيد شيرودي شامگاه جمعه به ديدار حق شتافت؛ مادري که بعد از آخرين پرواز علي اکبرش از آسمان ها سراغش را مي گرفت.
ادامه نوشته

روى خط خبر

ايران داراي رتبه 16 توليد علم جهان شد

ايران تا تاريخ 28 بهمن سال جاري در پايگاه استنادي «اسكوپوس» تعداد چهار هزار و 450 مقاله نمايه سازي كرده است كه با ثبت اين تعداد مقاله، ايران در رتبه 16 توليد علم جهان قرار دارد. «مهرداد» سرپرست پايگاه استنادي در ادامه گفت: كشورهاي سوئيس، تركيه، سوئد و بلژيك، چهار كشور ديگري هستند كه با احراز رتبه هاي 17، 18، 19 و 20 بعد از جمهوري اسلامي ايران از نظر توليد علم قرار مي گيرند.

وقتي خبر شهادت شاطري به رهبر انقلاب رسيد


حجت الاسلام شيرازي نماينده ولي فقيه قرارگاه خاتم الانبياء(ص) با اشاره به ولايتمداري و سختكوشي شهيد شاطري گفت: وقتي خبر شهادت ايشان را به رهبر معظم انقلاب داديم، ايشان فرمودند: «خوشا به حال حاج حسن، جواني اش در مسير خدمت به دين و انقلاب و امام بود و در پايان، با نوشيدن شربت شيرين شهادت، بهترين پايان را براي زندگي خود رقم زد.» وي افزود: رهبر معظم انقلاب با درخواست براي پذيرش خانواده شهيد شاطري در ملاقات با آنها خطاب به فرزندان وي فرمودند: از اين پس من پدر شما هستم.

ادامه نوشته

اخبار

امتيازاتي كه اوباما بايد در مرحله اول به ايران بدهد

روزنامه آمريكايي «كريستين ساينس مانيتور» در مطلبي به موضوع مذاكرات هسته اي پيش رو ميان ايران و كشورهاي عضو گروه 1+5 پرداخته و در اين ميان، توجه خود را به طور خاص به اقداماتي معطوف كرده كه دولت اوباما بايد در راستاي اعتمادسازي در مقابل ايران انجام دهد.

در اين مطلب آمده است: يكي از اين اقدامات اينكه؛ وي مي تواند پيش از مذاكرات تعهد بدهد كه اگر ايران حاضر به دادن امتيازاتي درباره برنامه هسته اي اش باشد، وي تحريم هاي اجرايي را كه در اختيار كنگره نيست، لغو كرده و دارايي هاي مصادره شده ايران - كه مصادره آنها به واسطه فرمان هاي اجرايي صورت گرفته - را آزاد كند. «دفتر كنترل دارايي هاي مالي وزارت خزانه داري»، وسعت زيادي دارد كه اوباما مي تواند براي كاهش تحريم ها از آن استفاده كند. دادن چنين تعهدي، مي تواند اين پيام را به تهران بدهد كه واشنگتن واقعاً خواستار انجام توافق است و در عين حال، لحن متحدان آمريكا را نيز در مقابل ايران تغيير مي دهد. به هر حال، در صورتي كه اوباما چنين رويكردي را در پيش بگيرد، آنها نيز بايد در تغيير سياست اوباما سهيم شوند. دومين اقدام اين است كه هرچند اوباما نمي تواند كنگره را كنترل كند، اما يقيناً مي تواند با اتحاديه اروپا و ديگر متحدان خود، از قبيل كره جنوبي، ژاپن، كانادا و استراليا همكاري كند تا اطمينان يابد در صورت حصول توافقي منطقي با ايران، آنها تحريم هايي كه عليه ايران وضع كرده اند را لغو خواهند كرد.
در نهايت، اوباما مي تواند بدون مانع تراشي كنگره، ظرفيت هاي خفته سازمان ملل را فعال كرده و از آنها به نفع موفقيت مذاكرات استفاده كند. براي مثال، وزارت خارجه آمريكا مي تواند با همكاري شوراي امنيت سازمان ملل، تعهدي را در قالب يك «بيانيه رياست جمهوري» ايجاد كند، مبني بر اينكه در صورت حصول توافق، با وجود قطعنامه هاي پيشين، تحريم هاي سازمان ملل عليه ايران لغو خواهد شد.
اين بيانيه غيرالزام آور سازمان ملل مي تواند انگيزه اي در اختيار ايران قرار دهد تا با اطمينان بيشتري اقدام به دادن امتياز كند (با علم به اينكه همكاري، با درجه اي از اقدام متقابل طرف ديگر روبه رو مي شود). اين اقدام همچنين به كشورهاي غربي اين اطمينان را مي دهد كه اتخاذ يك رهيافت منعطف تر در مسئله غني سازي اورانيوم، ناقض قطعنامه هاي پيشين سازمان ملل عليه ايران، ايجادكننده يك رويه نادرست و يا آسيب رسان به تماميت شوراي امنيت نيست.
ادامه نوشته

فعلاً نصيحت مي كنم

فعلاً نصيحت مي كنم

برخي از سخنراني هاي حضرت امام خامنه اي(مدظله العالي) به دليل موضوعات مورد اشاره و شرايط زماني، به يك سخنراني تاريخي تبديل مي شود. سخنراني رهبر فرزانه انقلاب اسلامي در روز شنبه 28 بهمن ماه در جمع مردم آذربايجان شرقي، يكي از اين موارد است. معظم له در اين بيانات تاريخي، دو موضوع مهم را مورد توجه قرار دادند. موضوع اول؛ تبيين دلايل عدم مذاكره با آمريكا و موضوع دوم، مسائل داخلي و آنچه در جريان استيضاح وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي رخ داد، مقام معظم رهبري ضمن اظهار تأثر خود از قضيه پيش آمده در مجلس در جلسه استيضاح و غلط دانستن استيضاح و برخي از رفتارهاي نمايندگان و همچنين با اشاره به زياده روي رئيس مجلس در دفاع از خود، به شدت سخنان رئيس قوه مجريه را با عبارت هاي صريح و قاطع رد كردند. رهبر معظم انقلاب اسلامي در اين راستا فرمودند: «... خب، رئيس يك قوه به استناد يك اتهام اثبات نشده و مطرح نشده اي در دادگاه، دو قوه ديگر را متهم كرد؛ اين كار بدي بود؛ اين كار نامناسبي بود، اين جور كارها، هم خلاف شرع است، هم خلاف قانون است هم خلاف اخلاق است، هم تضييع كننده حقوق اساسي مردم است. يكي از حقوق اساسي مهم مردم اين است كه در آرامش رواني و در امنيت رواني زندگي كنند؛ در كشور امنيت اخلاقي برقرار باشد. اگر يك فردي متهم به فساد است، نمي شود به خاطر او انسان ديگري را متهم كند، حتي اگر اثبات هم مي شد، چه برسد به اينكه ثابت نشده است. دادگاهي نرفته، محاكمه اي نشده، به استناد متهم كردن يك نفر، انسان بيايد ديگران را، مجلس را، قوه قضائيه را متهم كند، اين كار درست نيست. اين كار غلط است. بنده فعالاً نصيحت مي كنم.»
امام خامنه اي در مذمت و غلط بودن اقدام رئيس قوه مجريه، از كلماتي استفاده كردند كه هيچ جاي تفسير و برداشت هاي دوگانه را باقي نمي گذارد. ديگر كساني نمي توانند براي توجيه رفتار رئيس جمهور، سخنان رهبري را به طور دلخواه تفسير و تحليل كنند. آري كاري كه رئيس جمهور انجام داد، از نظر شرع، قانون و اخلاق خلاف و ضايع كننده حقوق اساسي مردم بود. آيا مشخص نبود اين عمل برخلاف شرع و قانون و اخلاق است؟ آيا معلوم نبود اين اقدام، نتيجه اي جز دامن زدن به اختلافات بين قوا را در پي نخواهد داشت؟ آيا اين موضوع هيچ ارتباطي با استيضاح داشت؟ و ... جواب همه اين سوال ها روشن است. با توجه به وضوح جواب اين سوال ها، گويا سناريوي سياسي در شرف تكوين است كه بي ارتباط با انتخابات رياست جمهوري دوره يازدهم در خرداد 1392 نيست. براي فهم اين سناريو، كافي است تا سرمقاله ها و يادداشت هاي 4-3 ماه اخير روزنامه ايران و برخي از مطالب منتشر شده در سايت شبكه ايران و ديگر سايت ها و وبلاگ هاي تحت حمايت حلقه انحرافي مورد بررسي قرار گيرد. بر اساس اين سناريوي انتخاباتي، براي جلب آراي توده ها، بايد تمامي رقباي انتخاباتي متهم به فساد گردند. بر اساس اين سناريو، بايد عده اي نماد خدمت، ستيزگر با فساد و عدالت گستري شناخته شوند و در نقطه مقابل، ديگران كساني معرفي شوند كه ضايع كننده حقوق اساسي مردم بوده و فقط به دنبال قدرت و ثروت هستند. اما آيا واقعيت همين است؟ براي رسيدن به واقعيت، بايد به اين پرسش پاسخ داده شود كه چرا در اين سال ها برخي اجازه ندادند به پرونده هاي موجود در دستگاه قضا در مورد برخي از افراد شاخص كه كم و بيش نام شان هم بر سرزبان ها افتاد، رسيدگي شود؟ براي رسيدن به اين واقعيت بايد به اين پرسش پاسخ داد كه نام هاي پنهان مانده در شكل گيري فساد بزرگ سه هزار ميليارد توماني كدامند و چه كساني مانع از افشاي اين پرونده در سال هاي قبل شدند و رسيدگي به آن را با تأخير مواجه ساختند. ظاهراً شعار مبارزه با مفاسد براي برخي ها صرفاً به يك ابزار سياسي تبديل شده است.
در طي ساليان گذشته، اين رهبري عزيز انقلاب و توده هاي مردم بوده اند كه مطالبه گر اصلي اجراي عدالت و مبارزه با مفاسد بوده و از تمام دستگاه ها و قواي سه گانه اين مطالبه را داشته اند. اكنون بايد دستگاه ها پاسخ دهند در اين زمينه چه كرده اند؟ مبارزه با مفاسد بايد به صورت عملي و نه شعاري دنبال شود. استفاده ابزاري از شعار مبارزه با مفاسد و متهم ساختن اين و آن، نه تنها مشكلي را حل نمي كند، بلكه بر مشكلات كشور خواهد افزود. با بيانات هشدارآميز امام خامنه اي(مدظله العالي) و تبيين برخي نكات اساسي كه ابعاد حساسيت وضع موجود را بازتاب مي داد، فرصت بازبيني و تغيير رفتار براي كساني پيش آمده كه به نوعي مخاطب بيانات ايشان هستند تا تمام موارد در آستانه اين عبارت معظم له پايان يابد: «بنده فعلاً نصيحت مي كنم.»

وقتی تورم سر از کیف بچه های ابتدایی درمی آورد .

 تورم ۸۰درصد اضافه حقوق ۱۵ درصد

 

وقتی تورم سر از کیف بچه های ابتدایی درمی آورد .

با عصبانیت کیفش را کنار اتاق انداخت و گفت :دیگه مدرسه نمی رم .پسرک که اولین سال تحصیلش را می گذراند رو به مادرش گفت: باور کن شوخی نمی کنم دیگه دوست ندارم برم مدرسه . مادر پرسید آخه برای چی ؟ گفت : سه روز پیش بهم پول دادی برای خرید سی دی آموزش قرآن بدم مدرسه . دیروز گفتند تعداد سی دی ها کم بوده به همه نمی رسه . امروز هم اومدن پولمون رو برگردوندند و گفتند سی دی ها گران شده بعداً می گیم چقدر بیاورید .

 من خیلی ناراحت شدم مگه می شه از دیروز تا امروز  سی دی گران بشه ؟

مادر لبخند تلخی زد و مخارج روزانه را با دیروز مقایسه کرد دلش برای دل لطیف پسرک سوخت .

سال نو نزدیک است اما هنوز از بودجه نو خبری نیست!

سال نو نزدیک است اما هنوز از بودجه نو خبری نیست!


سال نو نزدیک است اما هنوز از بودجه نو خبری نیست!
 

بودجه سال ۹۲ با وجود اینکه بیش از ۲ ماه از ۱۵ آذر ماه موعد قانونی تحویل بودجه به مجلس گذشته ، هنوز به دست بهارستان نشین ها نرسیده تا مهم ترین لایجه اقتصادی کشور همچنان بلاتکلیف باشد و زمینه های عدم ثبات اقتصادی در کشور در سال جدید فراهم شود.

همین چند روز پیش بود که معاون رئیس جمهور در نظارت...
ادامه نوشته

اخبار

اخبار

بازداشت يكي از ميهمانان كنفرانس هاليووديسم در آمريكا
يك فعال ضدنژادپرستي آمريكا كه از ميهمانان سومين كنفرانس هاليووديسم بود، در هنگام عزيمت به ايران از سوي اف بي آي بازداشت شد.
«مالكوم شباز» نوه مالكوم ايكس، فعال آفريقايي- آمريكايي در زمينه حقوق مدني و مبارزه با نژادپرستي در ايالات متحده، روز دوشنبه 16 بهمن(4 فوريه) پيش از آغاز برنامه خود براي سفر به ايران و حضور در نشست در هاليووديسم دستگير شد. اداره تحقيقات فدرال آمريكا(اف بي آي) تاكنون درباره محل حبس وي جزئياتي بيان نكرده است.
يكي از دوستان مالكوم شباز كه با خبرنگار راديو گفت وگو مي كرد، معتقد بود كه دولت آمريكا، براي جلوگيري از آشنايي اين فعال اجتماعي با واقعيات ايران در زمينه آزادي و پيشرفت وي را بازداشت كرده است.
انگليس هم از فيلم ضدايراني تقدير كرد

پس از جشنواره هاي دولتي در آمريكا و كانادا، اين بار نوبت به يك جشنواره انگليسي رسيد كه فيلم ضدايراني هاليوود را تحويل بگيرد.


جشنواره فيلم «بفتا» در تازه ترين دوره خود، از فيلم ضدايراني و صهيونيستي «آرگو» به كارگرداني «بن افلك» تجليل كرد. پيش از اين نيز جشنواره هايي چون تورنتو، گلدن گلوب، اتحاديه كارگردانان و... نيز به فيلم «آرگو» جوايزي داده بودند.

تمجيد صداي آمريكا از يك فيلم تجزيه طلبانه
شبكه صداي آمريكا، يك فيلم ضعيف و ضدايراني را تنها به دليل محتواي تجزيه طلبانه آن، هدف تعريف و تمجيد قرار داد.
فيلم «فصل كرگدن» به كارگرداني «بهمن قبادي» با مضموني قوميت گرايانه و تجزيه طلبانه مدتي است كه در كشور تركيه اكران شده است. اين فيلم كه در راستاي ايجاد تفرقه در ميان اقوام ايراني و به سفارش نهادهاي صهيونيستي ساخته شده با استقبال سرد رسانه ها و مردم در تركيه روبه رو شده است، به طوري كه «آلپر تورگون» منتقد سينمايي روزنامه جمهوريت از «فصل كرگدن» به عنوان يك فيلم بد و جعلي ياد كرده است. با اين حال، مضمون تجزيه طلبانه اين فيلم، شبكه «وي.او.اي» را وادار به حمايت و تحسين از اين اثر سخيف و غيراخلاقي كرده است.

شعاري كه از هم اكنون چالش آفرين شد !

شعاري كه از هم اكنون چالش آفرين شد !

بهره برداري انتخاباتي و تبليغاتي حلقه انحرافي از مراسم رسمي كشور واكنش تند محافل رسانه اي و سياسي را در پي داشت.
سوء استفاده اول در مراسم بازگشت رئيس جمهور به كشورمان در فرودگاه مهرآباد صورت گرفت كه حدود يكصد نفر سازماندهي شده، اقدام به راه اندازي ميتينگ انتخاباتي كردند.


در اين رابطه «آفتاب يزد» در سرصفحه خود تحت عنوان «استقبال از احمدي نژاد با شعار حمايت از مشايي» نوشت: «شعاردهندگان با شعارهاي «احمدي زنده باد، مشايي پاينده باد؛ ... ابوالفضل علمدار، مشايي را نگهدار؛ ما اهل ايران نيستيم، محمود تنها بماند» از رئيس جمهور استقبال كردند.»

ادامه نوشته

روى خط خبر

روى خط خبر

وزانه يك تن طلا براي يارانه بنزين
در همايش اقتصاد مقاومتي در حوزه انرژي در دانشگاه علم و صنعت ايران عنوان شد؛ روزي يك تن طلا، صرف يارانه بنزين مي شود. سرانه صادرات نفت به ازاي هر نفر در ماه كمتر از يك بشكه نفت است. درآمدهاي حاصل از نفت در بودجه سال 91 به ازاي هر نفر در ماه 67 هزار تومان است.
جنگ رواني عليه امام زاده ها

حجت الاسلام «سيدهاشم حسيني» پرداختن به موضوع دوبرابر شدن امام زاده ها و بقاع متبركه را تشويق اذهان عمومي توسط رسانه هاي غربي دانست و گفت: رسانه هاي غربي بايد بدانند كه امام زاده جديدي ايجاد نشده است و فقط اطلاعات برخي از امام زاده ها كه پيش از اين در سيستم جامع سازمان اوقاف به ثبت نرسيده بود، ثبت شده است.

ادامه نوشته

شهيد شاطري اهل عمل و اخلاص بود


شهيد شاطري اهل عمل و اخلاص بود

در مراسم تشييع پيكر شهيد حاج حسن شاطري، حجت الاسلام والمسلمين «پناهيان» سخنان كوتاهي را در توصيف اين شهيد بيان كرد.

وي گفت: چهار - پنج سال پيش من در سفارت لبنان با ايشان آشنا شدم. در سفرهاي بعدي كه مي رفتم فقط به عشق ديدن ايشان بود كه مي رفتم. منتظر بودم كي مي آيد كه با ايشان حرف بزنم و نگاهش كنم. آدم اهل عمل و اهل اخلاص. خيلي ها كه به خارج از كشور مي روند يا بوي خارج از كشور به مشام اينها مي خورد، عوض مي شوند. امام جماعت محترم مسجد مي گفت كه نگاه مي كردم كسي كه سال ها خارج از كشور است و در حال و هواي سواحل مديترانه است آن گوشه نشسته و دعاي كميل مي خواند و زار زار گريه مي كند. يكي از رفقا چند وقت پيش ميهمانش بود، مي گفت كه در ماشين مي خواستم با ايشان حرف بزنم، اما ذكرهايش تمام نمي شد. آدم عمل و اخلاص بود.

شهيد شاطري ما را تا مرز اسرائيل(رژيم صهيونيستي) مي برد و مي گفت: من اين جا را آسفالت كردم. جاده ها را نگاه مي كرديد، احساس مي كرديد كه با دست هايش آسفالت ها را مرتب كرده است. با عشق كار مي كرد. فضايل و خدماتش را نمي شود گفت، اين هم نوش جانش كه همه خوبي هايش را غريبانه با خودش برد. از محل مأموريتي كه داشت، يك حرفي زد و به من گفت: «فلاني تو بايد اينجا بيايي كه چگونه آقا (رهبر معظم انقلاب) دل ها را تسخير كرده است، بايد بياييد اينجا ببينيد چند تا كارگردان را بياور اينجا» خدا شاهد است هر روز منتظر تماس ايشان بودم. ديروز مداوم زنگ مي زدم كه ببينم مي توانم ايشان را پيدا كنم، در همين زنگ زدن ها و اضطراب، يك دفعه پيامك آمد كه شهيد شاطري به خدا پيوست.ولي خدايا تو شاهد باش كه شهيد ما به دست «اشقي الاشقيا» كشته شد. خيلي مهم است به دست چه كسي كشته مي شويم.«اسماعيل قاآني» جانشين سپاه قدس هم گفت: بعد از جنگ 33 روزه ، آغاز به بازسازي خرابه ها ي لبنان كرد و تمام اين خرابه ها را يكي پس از ديگر بهتر از گذشته آباد كرد. وي افزود: تمام جاده ها، مساجد، مدارس و بيمارستان هايي كه توسط مزدوران صهيونيستي منهدم شده بود به دست مردان بزرگي همچون شهيد شاطري بازسازي شد.

امام خامنه اي در ديدار هزاران نفر از مردم تبريز مسئولان عظمت ملت را ببينند و رفتار شايسته با اين مل

امام خامنه اي در ديدار هزاران نفر از مردم تبريز

مسئولان عظمت ملت را ببينند و رفتار شايسته با اين ملت انجام دهند


حضرت آيت الله العظمي خامنه اي رهبر معظم انقلاب به مناسبت قيام 29 بهمن ماه سال 56 كه در شهر تبريز صورت گرفته بود، در ديدار پرشور هزاران نفر از مردم اين شهر، در سخناني بسيار مهم به تشريح رفتار و گفتار غيرمنطقي دولتمردان آمريكا در بحث مذاكره و تبيين رفتار منطقي ملت و نظام اسلامي در اين زمينه پرداختند و با تجليل مجدد از حضور پرشكوه و عزتمند ملت در راه پيمايي يوم الله 22 بهمن، نكاتي را درباب مسئله اخيري كه در مجلس روي داد نيز بيان كردند. مشروح اين سخنان به اين شرح است.

تناقض ميان حرف و عمل دولتمردان آمريكا
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي با استناد به رفتار و گفتار دولتمردان آمريكايي، آنان را افرادي غيرمنطقي، داراي حرف و عمل متناقض و روحيه زورگويانه دانستند و در تبيين مواضع و اقدامات غيرمنطقي دولتمردان آمريكايي و دولت هاي غربي دنباله رو آنها، به بيان نمونه هاي عيني پرداختند و افزودند: آنها ادعا مي كنند كه متعهد به حقوق بشر هستند و پرچم حقوق بشر را در دنيا بلند كرده اند، اما در عمل بيشترين ضربه را به حقوق بشر مي زنند و با فجايعي نظير گوانتانامو و ابوغريب و كشتار مردم افغانستان و پاكستان بيشترين اهانت ها را به حقوق انسان ها مي كنند.
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي يكي ديگر از موارد غيرمنطقي بودن آمريكايي ها و تناقض ميان ادعا و عمل آنها را، ادعاي آنها مبني بر مقابله با سلاح هسته اي برشمردند و افزودند: آمريكايي ها براساس اين ادعا، يازده سال پيش به عراق حمله كردند، اما بعدها مشخص شد اين ادعا از اساس نادرست بوده است.

ادامه نوشته