ندای یاسین

وبلاگ شخصی با محتوای سیاسی اجتماعی

ندای یاسین

وبلاگ شخصی با محتوای سیاسی اجتماعی

چهل گناه زبان

 
************ چهل گناه زبان ************
                                    

 


                                     اللهم صل علی محمد وال محمد

حضرت رسول اکرم فرمودند :

بهترین اعمال نزد خداوند حفظ زبانست .بیشترین گناهان فرزند ادم از زبان است . هرکه مردم از زبان او بترسند از اهل جهنم است .

هر چند که به طور حتم اکثر ما آدمها به طور فطری با بسیاری از اعمالی که گناه هستند و بخصوص با

گناهان زبانی آشنایی کاملی داریم اما در این ماه رحمت خدا خالی از لطف ندیدم که من باب تذکر به خودم مروری به گناهان زبان بکنم و به این طریق تلنگری به خودم بزنم که حواست رو  خوب جمع کن تا فکر نکنی در این ماه هم از مکر شیطان در امان هستی چرا که حتی اگر شیطان هم در این ماه ضیافت الله در بند و زنجیر باشد زبان ما می تواند به رغم جثه کوچکش بزرگترین ضربه را به ما وارد کند و به قول بوکسرها ما را ناک اوت کند. 

فقط خدا رو شکر که زبان ما  اینقدر کوچک است چرا که اگر بزرگتر از این بود چه ها که نمی کرد و چه بلاهایی که به سر ما نمی اورد .  

 

چهل گناه زبان عبارتست از :

1. دروغ گفتن  2. وعده دروغ  3. قسم دروغ  4. شهادت ناحق 5. خبری را ندانسته گفتن 6. تحریف مسایل دینی  7. حکم ناحق 8. لعنت کردن مردم 9. طعنه زدن 10. عیبجویی از دیگران  11. دل شکستن 12. سرزنش بیجا 13. امر به منکر 14. نهی از معروف 15. رنجاندن مومن 16. بدخلقی 17. تصدیق کفر و شرک 18. غیبت کردن 19. مسخره کردن 20. شایعه پراکنی 21. به نام بد صدا زدن 22. تملق و چاپلوسی 23. با مکر و حیله سخن گفتن 24. مزاح زیاد 25. تهمت زدن 26. زخم زبان زدن 27. ابرو ریزی 28. تقلید صدای کسی کردن 29. کبر در گفتار 30. بدعت در دین 31. اظهار حسد و بخل 32. بد زبانی در معاشرت 33. خشونت در گفتار 34. فحش و ناسزا گفتن 35. سخن چینی کردن 36. نا امید کردن 37. شوخی با نامحرم 38. ریا در گفتار 39. فاش کردن اسرار مردم  40 . فریاد زدن بی جا


انشاءالله که همه ما از همه این گناهان دور باشیم ولی اگر به یک یا چند مورد  از انها هم مبتلا هستیم می توانیم با پشتکار تمام  ارام ارام و یکی یکی خود را از الودگی این گناهان پاک کنیم.

و من الله توفیق

نظرات 1 + ارسال نظر
ذره بین اقتصادی جمعه 20 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 12:09 ب.ظ http://zarrebineghtesadi.blogsky.com

کاش بلد بودیم بعض وقتا بجای همین گناها که نوشتی می تونستیم روزه سکوت بگیریم و دل کسیو هم نشکونیم بیشتر گناه نکنیم

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.