ندای یاسین

وبلاگ شخصی با محتوای سیاسی اجتماعی

ندای یاسین

وبلاگ شخصی با محتوای سیاسی اجتماعی

بیداری اسلامی / بیم ها و امیدها

سی وچهارسال پیش هنگامی که انقلاب مردم ایران علیه رژیم شاهنشاهی آریامهر پس ازیک کش و قوس یکساله به ثمر نشست شاید کمتر کسی جز امام خمینی (ره) و برخی چهره‌های برجسته انقلابی همچون شهید بهشتی تصور می کردند این انقلاب نقطه عطفی در تاریخ جهان شود

و پایه های نظام سلطه را در جهان به لرزه دراورد اما این انقلاب که به خواست امام خمینی و حمایت همه جانبه ملت ایران، انقلابی اسلامی لقب گرفت در چهارمین دهه عمر خود اکنون ماحصل و میوه خود را در سراسر منطقه و جهان برمی چیند.

شاید آنروز که امام خمینی (ره) فرمودند که ما انقلاب خود را به سراسر دنیا صادر می کنیم برخی ها به این سخنان خندیدند و انهایی هم که درک سیاسی عمیقی از ایدئولوژی انقلاب اسلامی ایران داشتند به دیده تردید به این بیانات نگریستند.

اما بیداری جنبش های اسلامی در فلسطین و لبنان و ایجاد خط مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی و غرب در همان سالهای اغازین پیروزی انقلاب اسلامی در ایران  به همه جهانیان حتی کج اندیشان سیاسی جهان هم ثابت کرد که ایدئولوژی انقلاب اسلامی از مرزهای ایران گذر کرده است و دیگر نمی توان آنرا در حصار مرزهای یک کشور زندانی کرد.

از اینرو سردمدارن نظام سلطه در جهان به تکاپو افتادند تا با تمامی ابزارهای سیاسی ، نظامی ، اقتصادی و مهمتر از اینها تبلیغی از گسترده تر شدن فرهنگ انقلاب اسلامی ایران در منطقه و جهان جلوگیری کنند اما آنها هیچگاه به این نکته نیاندیشدند و یا ندانستند که این وعده الهی است که در نهایت حق بر باطل پیروز خواهد شد.

طعم تلخ این واقعیت وقتی برای نظام سلطه آشکار شد که اولین جرقه بیداری اسلامی در تونس خورد و پس از آن سلسله وار در تمامی کشورها دوستدار و جیره خوارغرب در منطقه زبانه کشید .

اکنون دیگر بر همگان ثابت گشته که منظور امام خمینی (ره) از صدور انقلاب اسلامی به تمام جهان چه بوده است و هر عقل سلیمی ایشان را به دلیل افق بلند سیاسی و اجتماعیش تحسین می کند.

در این میان البته دشمنان مکتب اسلامی بیکار ننشسته اند  و با تمامی ابزارهای تبلیغی –سیاسی و حتی نظامی خود در تلاشند تا با مدیریت تحولات جهان اسلام مسیر انقلاب های منطقه را به سمت منافع خود تغییر دهند و به زعم خود بیداری اسلامی را از مسیری که امام خمینی (ره) پیش بینی کرده بودند به بیراهه بکشانند .

تحمیل جنگی ویرانگر به لیبی ، بازگرداندن چهره های سابق رژیم مبارک در راس حکومت جدید مصر، مصادره ظاهری انقلاب تونس ، سرکوب شدید انقلابیون در یمن ، بحرین ، عربستان و اردن تنها بخشی از تلاشهای بی وقفه نظام سلطه جهانی برای تغییر مسیر بیداری اسلامی در منطقه بوده است .

اما از همه این تلاشها که بگذریم ، تلاش های نظام سلطه برای انحراف افکار عمومی جهان از بیداری اسلامی در کشورهای منطقه به سمت تحولات سوریه قابل توجه تر است . در واقع اینگونه به نظر می رسد که تمامی هم و غم سردمداران غرب و نوکران انها در منطقه در حال حاضر برجسته کردن تحولات سوریه است تا از این رهگذر بتوانند  اهداف اصلی خود را برای خشکاندن بیداری اسلامی در کشورهای دیگر منطقه پی گیری کنند . از اینرو برای رسیدن به این هدف از هیچ حربه ای حتی اعزام تروریست و ارسال جدیدترین سلاحهای مخرب برای این تروریستها فرو گذار نمی کنند که در نتیجه این سیاست غیرانسانی امروز شاهد  یک جنگ خونین خیابانی و قتل عام مردم بی گناه و غیرنظامی در سوریه هستیم .

اما با همه این تلاش ها حرکت روبه رشد انقلاب ها در کشورهای بحرین ، عربستان و یمن و همچنین مطالبات خیابانی مردم مصر ، تونس و لیبی برای بازگشت انقلابشان به مسیر اصلی خود بیانگر این واقعیت است که اگر چه جنگ نیابتی تروریستها در سوریه مُسکنی بر آلام نظام سلطه بوده است اما این مُسکن موقتی بوده و در اینده ای نزدیک با گذر مردم سوریه از این برهه زمانی باردیگر دردهای نظام سلطه از بیداری اسلامی با شدت بیشتری خود را نمایان خواهد کرد و در نهایت سردمداران سلطه جهانی را مجبور خواهد کرد که در برابر بیداری اسلامی زانو بزنند و سر تعظیم فروآورند .

والسلام

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.