ندای یاسین

وبلاگ شخصی با محتوای سیاسی اجتماعی

ندای یاسین

وبلاگ شخصی با محتوای سیاسی اجتماعی

راه قدس از کجا می گذرد؟

امروز در حالی که کمتر از 24 ساعت به آغاز روز جهانی قدس باقی مانده است در حال و هوای خودم بودم که به یاد یکی از شعارهای زمان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران افتادم شعاری که در آن هم به لزوم آزادی کربلا و هم به آزادی قدس تاکید می شد .

راه قدس از کربلا می گذرد  

شاید بسیاری از کسانی که آن موقع این شعار را با شور و حرارت سر می داند اکنون نه تنها این شعار را از یاد برده اند بلکه حتی با گذشت زمان و با فرو رفتن در باتلاق روزمرگی و مسائل دنیوی  حتی اکنون اعتقادی هم به تحقق این هدف ندارند که به انها باید متذکر شد که یک بار دیگر وصیت نامه شهید باکری را درباره تقسیم بندی رزمندگان پس از جنگ به سه دسته مرور کنند. 

اما طرف حساب من کسانی هستند که اکنون با تورق خاطرات خوش خود در دهه 60  آرزو می‌کنند باردیگر به آن زمان بازگردند و با شور و حال باز هم این شعار را سر دهند هر چند که اکنون یکی از این ارزوها یعنی آزادی کربلا با الطاف الهی و به دست دشمنان اسلام محقق شده است اما سئوال من این است ایا به راستی زمان تحقق ارزوی اصلی مسلمانان جهان یعنی قدس شریف از چنگال صهیونیستهای خونخوار فرا نرسیده است ؟ 

با نگاهی به تحولات چند سال گذشته در منطقه خاورمیانه، از شکست های پی در پی رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی و لبنان به خصوص جنگ های 33 روزه لبنان و 22 روزه غزه گرفته تا بیداری اسلامی در منطقه همه موئد این مساله است که اکنون بهترین زمان برای تحقق ارزوی بزرگ مسلمانان یعنی ازادی قدس است . 

بی تردید و بدون هیچ تعصبی می توان گفت اکنون نظام جمهوری اسلامی ایران  در بهترین شرایط چه در زمینه سیاسی و چه نظامی قرار دارد و به عنوان مقتدرترین کشور اسلامی می بایست با فراهم کردن زمینه فعالیت بیشتر استشهادیون در فلسطین اشغالی و پس از آن فراهم کردن زمینه حملات همه جانبه به رژیم پوسیده صهیونیستی برای همیشه این غده سرطانی و چرکین را از بین ببرد و بار دیگر رزمندگان اسلام همچون روز آزادی خرمشهر نماز شکر در اولین قبله مسلمانان به جای اورند. 

به امید آنروز

نظرات 1 + ارسال نظر
مهاجر پنج‌شنبه 26 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 12:00 ب.ظ

یاسین عزیز سلام
ممنون از مطلب و تحلیلی که نوشتید .
من از کسانی هستم که روزی به پشتوانه امام عزیزمان خمینی کبیر این شعار را با افتخار سر میدادم .
و از رزمندگان و جانبازان دفاع مقدس هستم .
برای دسته بندی عمیق شهید باکری هم ارزش زیادی قائلم و به روحشان درود می فرستم . اما شما فکر می کنید اگر شهید باکری وضع امروز مملکت را میدیدند جزء کدام دسته از تقسیم بندی خودشان بودند ؟!
شاید اینکه توفیق شهادت داشتند خود براتی بود برای نجات که از این فتنه ها جان به سلامت بدر برند .
و اهل نجات باشند .
من به عنوان یک ایرانی مسلمان دو وظیفه دارم .
اول اینکه در مقابل ظلم هر جای دنیا که میخواهد باشد ( نه فقط فلسطین ) قد علم کنم و فقط به نرخ روز نان نخورم چون مسلمانان میانمار هم که در چند روز چند ده هزار نفر از آنها را کشتند ،مسلمان بودند ... . و دوم اینکه در مقابل بی تدبیری های کسانی که نام مسئول بر خود نهاده اندو زیر بار مسئولیت هیچ چیزی نمی روند حرفم را بزنم و اعتراض کنم . نه سبز هستم ... نه قرمز ... نه راست و نه چپ ... فقط میدانم این راه که میروند ... به کعبه نیست و به ترکستان است ...

دوست داشتید تایید کنید و نداشتید ... خودتان صلاح میدانید .

دوست عزیر من هم با شما درباره بسیاری از مشکلات داخلی کشور و مسلمانان در جهان موافق هستم و از بسیاری از سوءمدیریت ها در کشور نالانم اما اگر همه جوانب و مشکلات کشور را که بسیاری از انها هزینه استقلال طلبی کشور است در نظر بگیریم پذیرش و تحمل برخی مشکلات برایمان راحتر می شود. بنده هم مثل شما علاوه بر اینکه به همه رنگ ها علاقه دارم اما به هیچکدام از انها تعلق خاطر ندارم و معتقدم انسان واقعی رنگی سفید همچون ضمیر و قلب خود در دوران کودکی دارد که به علت قرار گرفتن در کنار رنگ های دنیوی آلوده به رنگ ها و منعکس کننده انها می گردد.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.