ندای یاسین

وبلاگ شخصی با محتوای سیاسی اجتماعی

ندای یاسین

وبلاگ شخصی با محتوای سیاسی اجتماعی

راشل کوری؛ نماد قساوت رژیم صهیونیستی

با شنیدن روز قدس آنچه که در ذهن متجلی می شود قساوت و وحشیگری اشغالگران صهیونیست و اربابان انها در حق ملت مظلوم فلسطین است اما به راستی آیا تنها مردم فلسطین بوده اند که  طعم قساوت و وحشیگری صهیونیستها را چشیده‌اند به طور حتم اینگونه نبوده است و با مروری به چند دهه اشغالگری صهیونیستها می توان دریافت که بسیاری از ازادگان جهان تنها به این خاطر دفاع از آرمان و ازادی فلسطین جان باخته اند.

"راشل کوری" نمونه ای از این ازادگان جهان است که جان خود را در راه ارمان ملت فلسطین از دست داد. 

 

 

راشل کوری، دختر ۲۳ ساله آمریکایی از «المپیا» واشنگتن بود که در 16 مارس 2003، توسط بولدوزر «D9-R» رژیم صهیونیستی  که قصد داشت منازل فلسطینیان را در رفح در باریکه غزه خراب کند، به طرز دلخراشی زیر گرفته شد و جان باخت. در عین حال، راننده نظامی در بولدوزر مذکور، قاتل این پرونده، در دادگاه رژیم صهیونیستی تبرئه شد!

در پی این اقدام، "ریچارد فالک" (Richard Falk )، گزارشگر ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل در اسرائیل، این حکم را غم‌انگیز خوانده و نشان‌دهنده وضع اسفبار حاکمیت قانون در اسرائیل دانست: «این حکم، نشان می‌دهد نظامیان اسرائیلی دارای مصونیت کامل هستند؛ چراکه این رژیم، همواره در مقابل جنایت‌هایش سرسختی نشان داده و قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند.»
  
 
راشل کوری پس از شهادتش، تبدیل به اسطوره‌ای شد که نشان داد دفاع از مردم ستمدیده فلسطین، محدود به ملت‌های همسایه مانند لبنان و سوریه نیست، بلکه هر وجدان ظلم‌ستیزی را به درد می‌آورد. "جنبش مقاومت"، از هر جای دنیا که باشد، با تانک و بولدوزر، له‌شدنی نیست و وقایعی از این دست، اتفاقاً مردمانی از سراسر جهان را علیه رژیم صهیونیستی متحد می‌کند. 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.